شناسه خبر : 72259
شنبه 12 بهمن 1398 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گرامیداشت شهدای خوزستان در آزادی "نبل و الزهراء" سوریه

لازم به ذکر است عملیات نصر ۲ با حضور گردان فاتحین خوزستان در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ انجام شد و آزاد سازی دو شهر نبل و الزهرا نتیجه آن بود. فتح شهرهای نبل و الزهرا آغازی برای فتح سایر مناطق اشغال شده بود که به همت جبهه مقاومت انجام گردید.

فاش نیوز - چهار سال است که همزمان با آغاز یوم الله دهه فجر، گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در "آزاد سازی نُبل و الزهرا" هم  برگزار می شود و تو چه می دانی نبل و الزهرا کجا بود؟

شهرهای شیعه نشین «نبل» و «الزهراء» در 20 کیلومتری حومه شمالی حلب و 40 کیلومتری مرز ترکیه در مسیر «حلب ــ اعزاز» در شمال سوریه قرار دارد. در 23 جولای سال 2012 میلادی (2 مرداد 91) توسط گروه‌های تکفیری مورد حمله قرار گرفت و به صورت کامل به محاصره آن‌ها در آمد.

در حالی که داعش به وسیله استکبار جهانی مسلح از سمت عراق و سوریه شروع به پیشروی به سمت ایران کرد. تکفیری های داعش خیلی قسی القلب بودند و هر جنایتی را مرتکب می شدند. حتی قصد تخریب حرمین شریفین را هم داشتند. آنها برای ایجاد رعب و وحشت بیشتر، دست به تحرکاتی در سایر کشورهای اروپایی هم زدند. وقتی شرایط خیلی بحرانی شد پیشکسوتان دفاع مقدس به همراه خیل بی شماری از جوانان برومند ایرانی، نیروهای بدون مرز را تشکیل دادند و اول به عنوان مستشار نظامی و بعدها در گردان های رزمندگان مدافع حرم در کنار سایر رزمندگان سراسر دنیا از ساحت مقدس حرم اهل بیت در سوریه و عراق به دفاع مشغول شدند.  

بر این اساس در سال 1394 جمعی از جوانان برومند خوزستان برای دفاع وارد کشور سوریه، سرزمین بی بی حضرت زینب(س) شدند و به همراه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، دو شهر شیعه نشینی که چهار سال در محاصره تکفیری ها بودند و آب و برق نداشتند و با خمپاره شهر را می زدند، آزاد نمودند.

لازم به ذکر است عملیات نصر 2 با حضور گردان فاتحین خوزستان در بهمن ماه سال 1394 انجام شد و آزاد سازی دو شهر نبل و الزهرا نتیجه آن بود. فتح شهرهای نبل و الزهرا آغازی برای فتح سایر مناطق اشغال شده بود که به همت جبهه مقاومت انجام گردید.

خوزستان درعملیات نصر 2 که در دو مرحله یکی در 12 بهمن ماه 1394 همزمان با آغاز دهه فجر و دیگری در 19 بهمن ماه، 13 شهید و یک مفقودالاثر را تقدیم کرد.

شهید احمد‌ حاجیوندالیاسی، شهید محمود مراداسکندری،‌ شهید‌ رضا عادلی (کردزنگنه)، روحانی شهید حجت‌ الاسلام مصطفی خلیلی‌ بلوطکی، شهید حبیب رحیمی ‌منش، شهید داوود نریمیسا، شهید عباس کردانی (کردونی)، شهید علی حسینی‌ کاهکش، روحانی شهید حجت‌ الاسلام مجید محمدی، شهید صالح صالحی، سردار شهید علی ‌محمد قربانی، سردار شهید احمد مجدی و شهید جاویدالاثر حسین سعادت ‌خواه شهدای مدافع حرم خوزستان در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء سوریه هستند.

**جعفری

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi